Pagina's

maandag 26 januari 2015

Slaap zacht lieve meisjes van me

Mijn lieve schatjes kwamen met een engelengezichtje vragen of ik voor hen een nieuwe donsovertrek wilde maken. In hun lievelingskleuren graag, zodat ze perfect zouden passen in hun kamertjes. Dus trok ik met mijn jongste naar het stoffenspektakel en koos de stofjes uit.

De lievelingskleuren van mijn dochters zijn limoengroen en paars.

Het paarse stofje is gewoon prachtig. Ik weet niet meer van welk merk het is maar wel nog aan welk kraampje ik het kocht. Op het volgende stoffenspektakel haal ik heel zeker nog een paar meter van deze stof. De ideale stof wanneer er om 'paars' gevraagd wordt.
Ik maakte er een overtrek van, zonder flap maar met een rechte onderkant die sluit met camsnaps. de binnekant is in een effen lilla stofje en het kussen is afgezet met een witte paspel en sluit achteraan met paarse camsnaps





 
 
Het groene stofje kwam ook van het stoffenspektakel maar bleek van veel mindere kwaliteit en dan ook nog eens in het midden beschadigd. Die koop ik niet meer.  maar het resultaat was wel OK. Dit keer wel met een fap vanachter (of een flessenhals) omdat mijn oudste graag haar deken 'insteekt' achteraan. De binnekant is dit keer felblauw en het kussen afgezet met een groene paspel en sluit achteraan met limoengroene camsnaps (heerlijk toch al die kleuren camsnaps!)
 


 
 
 
De kindjes waren superblij, maar ik moet zeggen dat ik dit een heel intensief werk vond. Al die meters stof. Je moet gewoon over de grond kruipen om dat gemeten en geknipt te krijgen. En vervolgens veel geduld met het omzomen.  Maar voor mijn meisje was het alle moeite waard!


Stof: stoffenspektakel 
paspel en camsnaps: Veritas 
Patroon kussen: Mina Dotter 
Patroon overtrekken:  gekeken naar de oude overtrek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten