Pagina's

woensdag 4 februari 2015

De verjaardagsmarathon: Juliette

Verjaardagsfeestjes lijken altijd in vlagen te komen. Dit keer zat januari goed gevuld. De eerste die aan de beurt kwam was Juliette. Voor haar werd nog eens de schoudertas gemaakt die eerder ook voor Sofie in elkaar werd gestoken. Mijn dochter koos het bloemenstofje. Ik vond dat eerst nogal 'overweldigend' en vroeg me af of het wel goed bij een kindercadeautje zou passen. Maar ze wist me te overtuigen en dus gingen we er voor. Ik moet zeggen dat ik het resultaat best geslaagd vind. Mijn dochter durft kiezen. Super! Het bloemenstofje werd gecombineerd met rood ribfluweel. Lekker fel. Ideaal voor een levendig jong tienermeisje.

En omdat lege zakjes net iets minder interessant zijn om af te geven dan gevulde zakjes, werd ook het boekenhoesje opnieuw in elkaar gestoken. In dezelfde stofjes als het zakje. In het boekenhoesje kwam een schrijfschriftje en wat pennen. En daarnaast ook nog wat potjes foam klei en een heel lief, snoezig knuffeltje dat met een zelfgemaakt halsbandje aan het tasje werd bevestigd. Zo'n halsbandje is heel eenvoudig te maken. Gewoon een klein restje stof , dat je een paar keer dubbel vouwt tot een lintje en dan sluit met een camsnap.

Voilà, al zeg ik het zelf. De verjaardagscadeautjes worden steeds leuker. Hopelijk nemen de kindjes die eerder zelfgemaakt cadeautjes van me kregen het me niet kwalijk dat ik er toen gewoon nog minder ervaren in was.





Stof: Pauli 
Camsnaps, fournituren: Hexagoon 
Flockfolie: de Banier 
Paspel: Veritas
 Patroon tas: zelf in elkaar gestoken met veel inspiratie van de fynn bag. afmetingen ongeveer 30 op 27 cm
 Patroon boekenhoesje: gebaseerd op  http://elisanna.blogspot.be/2013/12/een-hoesje.html maar met aangepaste maten voor het schriftje dat erin moet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten