Pagina's

woensdag 4 februari 2015

De eerste op bestelling (of eigenlijk de tweede)


Mijn eerste echte bestelling (als ik die van mijn moeder voor haar vriendinnen niet meetel)!!!  De mama van een vriendje van mijn oudste dochter vroeg me immers of ik voor haar tienderdochter van 15 een messenger bag kon maken. En natuurlijk kon dat. Met plezier.

Een voorkeurskleur was er niet.  Een te mijden kleur wel: oranje.
En laat dat nu net een kleur zijn die in ontzettend veel stofjes verwerkt zit. De zoektocht naar een leuke stof werd een ware uitdaging. Te meer omdat ik het meisje in kwestie niet persoonlijk kende (haar broer wel maar dat hielp natuurlijk niet echt).

Uiteindelijk kwam ik met een combinatie groen/blauw thuis, al was ik er ergens niet van overtuigd. Het bleef een twijfelgeval. Tot ik in mijn stoflade de donkergrijze stof terugvond die ik ooit van de IKEA meebracht. Opeens leek me dat wel ideaal om te combineren met een restje paars van hier en binnenin lekker zot doen met felroze. Een beetje gewaagd misschien maar dit voelde om één of andere reden toch beter aan. De zwarte stof is ook ideaal voor een tas want wordt niet meteen vuil en is ook stevig genoeg om het geheel wat structuur te geven.

Als basispatroon werd opnieuw de Fynn bag genomen. Maar omdat het een bestelling was werd deze wat opgesmukt. De klep werd afgewerkt met een witte paspel, binnenin kwam een extra vak met daarin nog een ritszakje verwerkt. Een superhandleiding voor dit ritszakje vond ik hier. Verder werd ook nog een rits ingewerkt om de tas af te kunnen sluiten, zoals hier en werd binnenin, in de zijkant,  een D-ringetje bevestigd om sleutels of andere spulletjes aan vast te kunnen hechten.



Om het geheel een beetje mooi af te kunnen leveren, stak ik de tas in een witte zak voorzien van een labeltje en een paars viltroosje. Een beetje naar het voorbeel van Elisanna 




Ik ben er best fier op, die eerste bestelling!

En nu maar hopen dat de tas met plezier gebruikt zal worden.
 

 

 
Stof: paars: stoffenspektakel, roos: Veritas, donkergrijs: IKEA 
Fournituren: Hexagoon 
Ritsen, paspel: Veritas 
Flock folie: De Banier 
Zak en vilt: AVA papierwaren
 Patroon tas: Fynn bag 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten